03 februari, 2012

Kallt värre här i Sverige.


Här i Sverige har det varit köldrekord nu under natten.
Det var 42,4 minus grader celsius i norra delen av
landet. 

Och här nere där jag bor var det "bara" 12 minus grader
celsius nu på morgonen, och det tycker vi är kallt.
Hoppas kylan snart ger sig av...vare sig det är i södra
eller norra delen av Sverige. 

För nu vill man ju snart se lite vårtecken.
Vet att det egentligen är lite tidigt för det...men önska
kan man ju alltid göra...eller hur!

Tack och lov så skiner solen riktigt ordentligt här idag.
Och jag måste ut och göra några ärenden under dagen...men
det ska jag göra först i eftermiddag.
Kram & Varmt Välkomna 
hit till mig igen.






7 kommentarer:

Lotusblommans vardag sa...

Ja, där uppe var det kallt i natt!
Vet du... törs knappt säga det. Men jag sover med fönstret lite lite öppet fortfarande. Med värmefilten över oss. Behöver syret, den friska luften i apparaten. Avskyr när det blåser varm luft i den... Men vi fryser inte! Inte ens A. :)
Men han ska få en egen värmefilt idag. Hoppas att du har det bra trots kylan. Vet ju att du inte uppksttar det här med att vintern kom till slut iallafall. Några helgplaner? Kram

SusanLotus sa...

Jo, förresten sol och klarblå himmel idag också. Det är den största fördelen med riktigt kallt väder. Nästan aldrig gråmulet då :D Kram

Sussie sa...

Hejsan Sussie

Här är det också klarblå himmel och nu ligger temperaturen på -1,6 grader. Så nu är det riktigt skönt här nu ska jag snart ut och cykla lite, har lite jag ska göra på stan idag. Visst blir det fördelar med kallt väder och det är ju att luften känns frisk och skön. :-)
Gubben min gillar ju kylan och fönstret på han kontor är liksom ditt fönster lite på klänt. Men när han har suttit där ett tag och sedan ska lägga handen på mig så skriker jag i regel alltid till lite eftersom han är ju så kall. Usch och brrr
Men man sover ju också bättre om det är svalt i sovrummet så det är ju bra på så sätt. Men det måste vara bra kallt när ni ska gå upp ur sängen.
Nej du nu måste jag iväg annars kommer jag för sent.
Ha nu en riktigt fin dag. KRAM

Sussie sa...

När jag tittade nästa gång på tempraturen så hade tempraturen gått ner till 7,4 minus grader. Så när solen låg på så var det varmt men så fort solen försvann så vart det kallt igen.
KRAM

SusanLotus sa...

Här är det minus 13 grader och strålande sol! :)
Inte ett moln så långt ögat kan se.
Vi ska till Ludvika och leta anslagstavla och äta middag på en gång också. Ha det gott! Kram

Anna sa...

Jag lider med er i Sverige och jag klagar när jag går ut och det är 15 grader dock har vi kallt inne i huset, så man får gå ut och värma sig. Vilka problem man har.
Ha en skön fredagskväll.

Sussie sa...

Ja du Anna...här är det kallt. I morse var det runt 16 minus. Men sånt får man tyvärr finna sig i, inget annat att göra.
Min bror har sin familj i Thailand och han tycker också att det är kallt där ibland. Själv så tycker jag att han är lite "fjantig" när han berättar att det var sååååå kallt bara 12 grader +. Men visst känner man av tempraturen hur det skiftar. Framemot måndag så har dom lovat mildare väder...hoppas dom har rätt för en gångs skull. :-)
Har du bott länge där?
Önskar dig också en fin helg.
KRAM