13 februari, 2012

Min kära farmor.


Hej på er som tar svängen till min lilla blogg. I dag har jag varit hos min farmor. 
Hon har kommit upp i den aktnings värda åldern av 99 och i September i år ska
 hon fylla 100 år om hon får leva och ha hälsan. Så idag har jag varit lite av 
sällskaps dam åt henne, hon känner sig lite tryggare när jag är på besök. 
Vi bor väldigt nära varandra, det tar knappt 10 minuter på cykel till henne.

Hon och min farfar har i alla år ställt upp för mig och min bror och även för 
min "halv"bror, som inte är deras/hennes riktiga barnbarn, han har liksom fått 
hänga med ändå. Alla som träffar min farmor tycker om henne direkt, hon 
utstrålar en sån omtanke och vänlighet. Jag är glad att jag får den möjligheten 
är hjälpa henne nu.

Efter att min pappa dog förra året har jag ställt upp så mycket jag har kunnat, 
hon har bara mig här i stan. Min farbror bor i Stockholm och dit är det en bit 
att ta sig.

Mina kusiner som bor här i stan jobbar och har mycket omkring sig, själv så är 
jag för tillfället sjukskriven så jag kan ställa upp som sällskaps dam åt henne och 
handla lite då och då.

Nä nu ska jag inte tjata mer om min underbara farmor, men hon är en underbar 
människa. 

Tack för ni stannade och orkade läsa igenom allt detta.  :-)
Kram & hjärtligt välkomna tillbaka till mig igen.





5 kommentarer:

Kim sa...

Hälsa henne att jag saknar henne. Hon är en go tjej, om man får säga så om en dam. *ler* *kramizar*

Sussie sa...

Jag ska hälsa till henne då blir hon glad. :-)
Jo visst kan man säga så om henne hon är ju INTE gammal och grå till sinnet sitt, bara utanpå.
KRAM

Lotusblommans vardag sa...

Fina ord om din farmor!
Ville bara titta in och hälsa dig en fin Alla hjärtans dag!
Kram

Sussie sa...

Sussie:
Hon är en underbar människa som sagt.
Tack....Hoppas att din "Alla hjärtans dag" var fin.
KRAM

Erika Strömberg sa...

Härligt att ha sådana härliga människor runt sig! Hon verkar vara en toppenfarmor, och häftigt att hon snart är 100år.

Min älskade mormor gick bort i höstas och det är tomt, ledsamt och konstigt.. Ta vara på tiden ni har tillammans!

Tack för fina ord på min blogg,
Kramar!