01 juni, 2012

Avslappnad

Den här veckan är temat på
Sinneskatten "Avslappnad"
Jag tycker att det är ett bra tema, 
nu när sommaren är på väg.

Jag hittade några foton i mina gömmor 
som jag tycker passar in på temat,
så här är dom.


Katten är ett djur som verkligen kan 
se väldigt avslappnad ut. Här sitter 
min brors hankatt i fönstret och bara 
slappnar av.

 
Ljudet av en porlande bäck eller en fontän 
kan vara otroligt avslappnande.


Här sitter en and och känner sig avslappnad,
tror det i alla fall...eftersom jag kan gå nära
utan att han känner sig störd.

 Det var riktigt svårt att bara välja en 
bild den här gången, så därför vart 
den hela tre styckna. 

finns fler bilder
i temat
"Avslappnad"

Kram & Varmt Välkommen 
tillbaka hit till mig igen.
 
 
 



15 kommentarer:

Erik Semlan sa...

Helt klart avslappnande bilder.
Vatten har helt klart en lugnande effekt. :-)
Anden ser ut att ha det skönt.
Tack för din kommentar.

Annemor sa...

Nydelig innlegg. og for en fin katt.
Mormor på klagemuren

Pysselfarmor sa...

katter har en härlig inställning till att slappna av...undrar om inte anden tittade emellanåt med ena ögat för att hålla koll på dig
:-)

Kerstins foto sa...

Jag kan bara hålla med dig i allt, katter kan var så avslappnade. Att vistas vid vatten är bland det mest avkopplande jag vet och den där anden ser helt klart avslappnad ut.

Anni sa...

Ljudet av rinnande vatten! Det var en smart tolkning!

Marit Johansson sa...

Så fina tolkningar!

Nett sa...

Rätt skönt med första bilden att sitta avslappnad och bara titta ut :)

Jah Hollis sa...

Fina exempel om passar temat och mest gillar jag den filosofiska katten. :-)

Stare Ström sa...

Det var avslappnat alltihop!

Monica o Jacob sa...

Här var det härligt avslappnat, andhanen verkar ha somnat ordentligt;-)
Ha en skön helg;-)

Leena sa...

Verkligen avslappnat, allt! Det är väl det som man är när man känner sig säker och trivs.

Ang pandor så är de ju björnar, de är egentligen växtätare. De är fredliga, till och med skygga - det är väldigt svårt att se dem i vilt tillstånd. Men det är de vilda som ibland ger sig på getter och andra små djur när de inte har annan mat. Svårt att tänka sig men en panda rör sig lika fort som en björn.

Lite synd tyckte jag om dessa pandor på zoo, trots att de hade bambusnår och stegar att klättra på. De flesta pandor i Kina lever i reservat med hela skogar för sig, de är väldigt viktiga för Kina som propaganda. Vem älskar inte en panda?

ormbunke sa...

Porlande vatten tycker jag också är avslappnande. Ha de gott i helgen.

4U2 sa...

En väldigt bra triss!

Lotusblommans vardag sa...

Fina foton!

Ja, ingen kan väl slappna av så som en katt! :)

Och ljudet av en porlande bäck tycker jag också är otroligt rogivande.

Kram och ha en mysig söndagskväll!

SigridfraEnget sa...

Jättefina avslappnande bilder!