05 juni, 2012

Saknad.

Nu ska jag delta i Tisdags temas visning.

Temat är 
"Saknad"

Det här är "Tjockis" som vi kallade honom, för han var lite 
rund när vi fick honom. 
Men den 17 maj förra året så var vi i väg till veterinären
med honom för han var riktigt dålig. 
Det visade sig att han hade en tumör på ena njuren, 
och det fanns bara 2 alternativ, aningen låta 
honom plågas eller låta honom vila. 
Vi valde det sista...men sorg 
i våra hjärtan.

Denna misse var otroligt underbar...och det finns ingen som honom 
och inte kommer det heller att finnas...för alla är olika, vare 
sig man är djur eller människa och vi har 
inte "skaffat en ny" för det finns bara en "tjockis" i 
världen, och han finns ej längre hos oss. 
Jag saknar också min kära pappa som snart har varit ifrån oss i
ett helt år. Så förra året var inget trevligt år för mig. 

Den som ej har mist någon av sina föräldrar kan inte veta 
hur man känner sig. En vän eller en annan släkting kan vara 
hemskt att mista men det är inte samma sak...för 
en mor eller en far har alltid funnits där...och det är ju
pga dom man själv finns till.
Min far blev bara 64 år...men skulle fylla 65  år
samma år han gick bort.

Dom saknar jag över allt annat.





Här finns andra bidrag 
till temat


3 kommentarer:

Lotusblommans vardag sa...

Åh, jag förstår att du saknar dom och att vissa dagar är tyngre än andra. Eller att saknaden kanske slår till hårt i vissa sammanhang.
Det är tillåtet att känna så. Kram och ha det gott!

Annemor sa...

Å savne sine foreldre er tungt, selv om tiden går.. Å
savne firbente familiemedlemmer er også tungt.
Klem.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/05/tisdagstema-6/

Annika sa...

Fint skrivit. Den största saknaden är mista dem vi hållit kärt. Dock finns alltid minnena kvar.